Aus Den News von Jürgen Werner zum Diskutieren:
Was bei EUROPOSITRON beschrieben ist, ist wirklich unglaublich:
"Electric car of General Motors, EV 1 uses 736kg batteries giving max. range 145 km without recharge. A battery of 60 kg made with Europositron technology allows EV 1 max. range 870 km without recharge."
...
"Thus batteries of various sizes can be manufactured with the following calculated performance characteristics:
Energy Density/Volume: 2100 Wh/litre
Energy Density/Weight: 1330 Wh/kg
Cycle Life: 3000+ cycles
Minimum Working Temperature: - 40C
Maximum Working Temperature: +70C
Life: 10-30 years
Discharge Rate: Adjustable"
Damit wären alle Energieprobleme gelöst und unser Saxo electrique hätte beim selben Batteriegewicht eine Reichweite von mehr als 2.000 km.
Derzeit ca. 12.000 Wh/200 kg=60 Wh/kg (NiCd bei Saxo)
Faktor: 1330 Wh/60 Wh= 22,2
also 22-fache Reichweite bei selbem Akkugewicht (200 kg ==> 266 kWh).
Akkuvolumen: 127 Liter
Realistisch im Saxo wäre ein Bruchteil dieses Akkus (z.B. 67 kg, 42 Liter, u. 733 km Reichweite).
Gruß, Jürgen Werner
http://www.europositron.com/en/techniques.html
http://www.europositron.com/en/background.html
Was bei EUROPOSITRON beschrieben ist, ist wirklich unglaublich:
"Electric car of General Motors, EV 1 uses 736kg batteries giving max. range 145 km without recharge. A battery of 60 kg made with Europositron technology allows EV 1 max. range 870 km without recharge."
...
"Thus batteries of various sizes can be manufactured with the following calculated performance characteristics:
Energy Density/Volume: 2100 Wh/litre
Energy Density/Weight: 1330 Wh/kg
Cycle Life: 3000+ cycles
Minimum Working Temperature: - 40C
Maximum Working Temperature: +70C
Life: 10-30 years
Discharge Rate: Adjustable"
Damit wären alle Energieprobleme gelöst und unser Saxo electrique hätte beim selben Batteriegewicht eine Reichweite von mehr als 2.000 km.
Derzeit ca. 12.000 Wh/200 kg=60 Wh/kg (NiCd bei Saxo)
Faktor: 1330 Wh/60 Wh= 22,2
also 22-fache Reichweite bei selbem Akkugewicht (200 kg ==> 266 kWh).
Akkuvolumen: 127 Liter
Realistisch im Saxo wäre ein Bruchteil dieses Akkus (z.B. 67 kg, 42 Liter, u. 733 km Reichweite).
Gruß, Jürgen Werner
http://www.europositron.com/en/techniques.html
http://www.europositron.com/en/background.html